Yükleniyor...
İçeriğe atla
İadelerin Maliyeti Küçük Perakendecileri Zorlayabilir

İadelerin Maliyeti Küçük Perakendecileri Zorlayabilir

Yayımlama: 19.01.2018 10:49:00 (TSİ)

Birleşik Krallık’taki tüketicilerin çoğu çevrimiçi sipariş verdikleri ürünlerin iadesinin kendilerine bir maliyeti olmayacağını düşünüyor. Ama ParcelHero tarafından yapılan yeni bir çalışma, iadelerin 200’ün üzerinde küçük perakendecinin zor duruma düşmesine neden olabileceğini gösteriyor. Geleneksel olarak yeni bir yılın başında perakendeciler pek çok geri iadeyi işlemek zorunda. eDelivery’ye göre ParcelHero siparişlerinin bu yılın ilk günlerinde geri iade oranı % 47’ye ulaştı. ParcelHero durumun bu yıl daha kötüye gideceğini düşünüyor. Tatil sonrası dönemde en çok iade edilen ürünler; süslemeler, parti kostümleri, bebek ve çocuk araç koltukları gibi ürünler oldu. Bazı tüketicilerin tüketici sözleşmelerine ilişkin düzenlemelerden kaynaklanan haklarını bu biçimde kullanmalarının, Birleşik Krallık’taki küçük ve orta ölçekli perakendecilere yıllık maliyetinin 22 milyon Avro’yu bulduğu, bazı çevrimiçi perakendecilerin Noel ve yeni yıl döneminde geri iade edilen ürün oranının ise % 60’a ulaştığı ifade ediliyor.   

Kaynak: ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü