Yükleniyor...
İçeriğe atla
Rusya’daki Büyük Perakende Zinciri Magnet, Bölgesel Olarak Büyümek Amacıyla Büyük Ölçekli Kredi Almış.

Rusya’daki Büyük Perakende Zinciri Magnet, Bölgesel Olarak Büyümek Amacıyla Büyük Ölçekli Kredi Almış.

Yayımlama: 13.02.2018 03:35:00 (TSİ)

Rusya’da faaliyet gösteren en büyük perakendecilerden biri olan Magnet (Tander) Krasnodar Şirketi, Rosbank bankasından 11,5 milyar Ruble kredi almıştır. Söz konusu tutar bir yıl içinde %30 faiz oranıyla taksitli olarak verilecektir. Bahse konu paranın, Magnet (Tander) şirketinin hem mevcut faaliyetinin ve borçlarının finansmanı için hem de geçen yıllardaki olumsuz sonuçlanan finansal koşullar nedeniyle bölgelerdeki faaliyetinin geliştirilmesi ve zincir mağazalarının modernleştirmesi için kullanabilir.

Alınan bilgilere göre, bahse konu kredi tutarı Tander şirketinin 113,9 milyar Ruble olan sermayesinin %10’u oluşturmaktadır.    

GK Finam İnternet portalı analisti Aleksey KORENEV’in anlattıklarına göre, Magnet şirketinin bölgelerde faaliyetlerinin geliştirilmesi, şirkete ait olan tarım ve lojistik komplekslerinin kurulması, mevcut olan mağazalarının yenilemesi ve yönetim yapısının  optimizasyonu kredi çekmesinin başlıca nedenleridir. Federal gıda perakendecilerinin yerel mağaza zincirlerini alarak kendi bünyelerine dâhil ederek bölgelerde faaliyetlerini geliştirmesi günümüzün temel eğilimi olmuştur. Şu an Rusya’nın en büyük yedi gıda perakendecisi pazarın %25’ini kontrol etmekte ve bahse konu perakendecilerin büyümesi devam etmektedir. 

KORENEV’in ifade ettiklerine göre, Magnet, Sibirya’nın HOLİDAY (Холидей) mağaza zincirinin 500 mağazasını satın almış (mağazalarının 22’sinin Lenta şirketi satın almış), Krasnodar Bölgesi’nde Rusya’da en büyük olan bir mantar türü olan şampinyon yetiştirme ve işleme kompleksi ve büyük işleme-lojistik kompleksi kurmuştur. Söz konusu yatırımın 2021 yılına kadar 40 milyar Ruble olarak gerçekleşeceği ifade edilmektedir. Magnet, 2017 yılının Kasım ve Aralık aylarında, 45,5 milyar Ruble tutarında iki aşamalı hisse satışı (SPO) gerçekleştirmiştir. Ancak, bahse konu şirketin hızlı genişlemesi ve alınan mağazaların yeknesak lojistik ve yönetim bünyesine eklenmesi şirketin finansal göstergelerini etkilemiştir.

Kommersant tarafından yayımlanan bilgilere göre, Magnet şirketinin 2017 yılındaki satışlarının büyümesi bir önceki yıla göre en düşük seviyede gerçekleşmiş olup beklenen %8-10 büyüme yerine sadece %6,37 olarak gerçekleşmiştir (1,143 trilyon Ruble). Ayrıca, 2017 yılında, Magnet şirketinin karşılaştırmalı satışları %3,37, EBITDA göstergeleri %14,86 (91,775 milyar Rubleye kadar) ve karı %34,7 (35,53 milyar Rubleye kadar) azalmıştır. Şirket yöneticileri yatırımcılara 2011 yılından beri ilk kez 2018 yılında kar payı alamayacaklarını bildirmiştir. Bununla beraber, Magnet şirketi, 2018 yılında satışların %7-9 olarak büyüyeceğini tahmin etmektedir. Magnet şirketinden alınan bilgilere göre, 2018 yılında yaklaşık 2220 mağazanın açılması planlanmaktadır. Bahse konu mağazalardan 1500’ü eve yakın formatta, 700’ü kozmetik ürünleri satan ve 20’si ise Aile Magnet formatında olacağı bildirilmektedir. 1200 mağazanın yenilenmesi planlanmaktadır. Bahse konu planların gerçekleştirilmesi için 2016 yılında 90 milyar Ruble harcanmış olup 2017 yılında ise 55 milyar Ruble harcanması planlanmaktadır.

KORENEV, bu kadar büyük modernleştirme ve genişleme yatırımının sonucu olarak Magnet şirketinin finansal göstergesini faydalı bir şekilde etkileyeceğini ifade etmiştir. Ancak bu durum, Magnet şirketinin söz konusu modernleştirme ve yenilemeyi ne kadar hızlı yapabileceğine de bağlıdır. Bu yüzden tüm planların finanse edebilmesi için kredi alınmıştır.

2017 yılında, X5 Retail Group şirketi yaklaşık 1,29 trilyon Ruble ciro ile 1,14 trilyon Ruble ciro gerçekleştiren Magnet şirketinden liderliği almıştır. 2017 yılında Magnet zincirinin bünyesinde 12.125 eve yakın formatında mağaza, 243 hipermarket, 208 aile magneti formatında ve 3774 magnet kozmetik mağazası yer almaktadır. Şirketin ana hissedarı iş adamı Sergey GALİTSKİ 2018 yılın sonunda şirketin kuruluş sermayesindeki payını %34,26’tan %31,79’a kadar azaltmıştır.

Anton yatırım şirketi tüketim sektörü baş analisti Viktor DİMA, Magnet’in son zamanlarda yaşadığı zorlukları aşabileceğini ve  Magnet şirketinin ana sorununun bünyesinde %60’ten fazla 2015 yılında açılmış ve o zamandan beri hiç yenilenmemiş mağazaların olduğunu ifade etmektedir.

Kaynak:kommersant.ru

Yayımlayan: Novorossisk Ticaret Ataşeliği